Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Delacroix Euguste - Ευγένιος Ντελακρουά






 Ο Ευγένιος Ντελακρουά γεννήθηκε το 1798 στο  Σάρεντον Σαιν Μόρις και πέθανε το 1863 στο Παρίσι.
           Το 1825 ταξίδεψε για λίγο στην Αγγλία. Το 1832 έζησε για 6 μήνες στο Μαρόκο.
 

















 Η Ελευθερία oδηγεί το Λαό   (1830)


    Ο αρχικός τίτλος του πίνακα ήταν "28 Ιουλίου 1830". Το έργο όμως ξεπέρασε τον χρονικό του προσδιορισμό μαζί με την πτώση των Βουρβόνων.
Το "La Liberte guidant le peuple" επικράτησε για να γίνει ένα απ;o τα σύμβολα των γαλλικών εξεγέρσεων (και όχι μόνο των Γάλλων)  για περισσότερη ελευθερία.



  Κορίτσι σε ένα κοιμητήριο (1824)
                                                               


                         

                                                                     Είσοδος των Σταυροφόρων στην  Κωνσταντινούπολη (1840)




Η σφαγή της Χίου (1824)



                                                                                     
    Ελλάδα πάνω στα ερείπια του Μεσολογγίου (1826)




      
                                                               
Γυναίκα (1822)




                                                                                                       
 

Λουλούδια (1849-50)





                                                                                                 
 Διακόσμηση του δυτικού τοίχου στο παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)



  
                                                      

Δικαιοσύνη




                                                           
Δικαιοσύνη (1833-37)
 
                                                                                                    
 

Πόλεμος
                                                                                                                                                              
 

Η Μεσόγειος








*


                                   




  Ο Σουλτάνος του Μαρόκου (1845)





 
                                          

  Εβραϊκός γάμος στο Μαρόκο (1839)





                                                                 
Απαγωγή της Ρεβέκκας (1858)





           
 Φανατικοί της Τανγκέρης (1837)




                                                                                              
                                                 
 Γυναίκες στο Αλγέρι (1834) 






                                               
                                     
 Απαγωγή της Ρεβέκκας (1846)





                                                                                 
Ο Ιακώβ παλεύει με Αγγελο (1854-61)





                                                                             
 Σοπέν (1838) 




 
                                                                             
Αμλετ και Οράτιος στο νεκροταφείο (1839)




                         
                                                                              






  Οι τελευταίες λέξεις του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρηλίου 




                                                                    

Ο Απόλλων σκοτώνει τον πύθωνα (1850-51)






                                                                           
Ο Ηλιόδωρος εκδιώκεται από το ναό (1854-1861) 






                                                                       
Κλεοπάτρα και αγρότης (1838)






         
                                                                               
Eνας θανάσιμα πληγωμένος ληστής σβήνει τη δίψα του (1825) 






  
                                                             
  Δάντης και Βιργίλιος στην κόλαση ή Η βάρκα του Δάντη (1822)




                                               
Θάνατος τoυ Σαρδανάπαλου (1827)
            
                                                                              Ο  τύραννος της ανατολής Σαρδανάπαλος ετοιμοθάνατος διατάσσει να θανατωθούν μπροστά στα μάτια του όλα τα  πλάσματα που του ανήκουν, (άλογα , σκλάβοι , γυναίκες).
 
 


 Η Νύφη της Αβύδου (1857)


                                                                                               

6 σχόλια:

iamaticus είπε...

HABILIS ΧΑΙΡΕ!!!...

Βεβαια...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ "ΕΘΝΙΚΟΣ" ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕ ΤΟΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΣΜΟ...

ΑΛΛΑ ...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΣΑΡΔΑΝΑΠΑΛΟΣ...
ΣΑΝ ΤΟΝ .....ΚΑΝΤΑΦΙ!!!...ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΡΙΓΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

JamanFou είπε...

Ωραίος! Στο πνεύμα των ημερών, βλέπω...
Καλημέρα... :)

Μαριανα είπε...

Gεia habibi!
Αυτός ο πίνακας με τη σφαγή στη Χίο στοίχειωσε μια από τις συζητήσεις που είχα με δύο καθηγητές του τμήματός μου. Η γυμνή κοπέλα στην άκρη δεξιά, το αγκαλιασμένο ημίγυμνο ζευγάρι στο κέντρο πίσω και γενικότερα τα εύμορφα σώματα που σχεδιάζονται έτσι ιδεαλιστικά δεν έχουν σχέση με το πώς ο ρομαντισμός έβρισκε "παραθυράκια" σε τέτοια επικά θέματα να παρεισάγει ερωτισμό; Και στον πίνακα με τον Σαρδανάπαλο τι μένει πραγματικά, η φρίκη της σφαγής ή ένα άκρατο πάθος;

Οι άλλοι καθηγητές υποστήριζαν ότι σαφώς υπάρχουν ερωτικές πτυχές στα ρομαντικά έργα ακόμα και σε ζητήματα φαινομενικά εντελώς αντιερωτικά όπως σφαγές και βασανισμούς.

nameliart είπε...

Είναι ποικίλα τα συναισθήματα που μου προκαλούν τα έργα αυτών των ζωγράφων! Από τη μια «χαζεύω» κάθε φορά που τα βλέπω και μένω να τα κοιτάζω και να τα μελετάω για ώρες.. κι’ από την άλλη αρχίζω ταυτόχρονα να αναρωτιέμαι, κατά πόσο αυτό που κάνω τώρα εγώ θεωρείται ζωγραφική…
Σπουδαίοι δάσκαλοι – μάγοι της φόρμας και του χρώματος!!
Και ένα ακόμη μπράβο σ’ εσένα που μας μεταφέρεις τη δουλειά τους με ψηλή ποιότητα επιλογών και παρουσίασης!

λυγερη είπε...

Εκστασιασμένη φεύγω κάθε φορά απ' αυτή την σελίδα όπου,η Ζωγραφική ,από το Πάνθεον της κορωνίδας των Τεχνών, προσφέρεται στον απλό άνθρωπο να του καλλιεργήσει την αισθητική του, την γνώση του αλλά και να του ενισχύσει τον σεβασμό στον "Ανθρωπο" που μπορεί να είναι ενίοτε μεγάλος δημιουργός κι όχι βάρβαρος πολέμιος της Ζωής και των Αξιών.
Καλή σου μέρα
Ευχαριστώ

Elva είπε...

Αλλη μια φορα μπραβο που προβαλλεις εργα ζωγραφων, πολλες φορες ξεχασμενα στην εποχη μας, που μας θελει να αγωνιουμε για τα παντα, ομως μας κρατα μακρια απο τη τεχνη και αυτο ειναι πολυ ανησυχητικο!

Χαιρετισμους απο το Βορρα!

Αναγνώστες