Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2015

Μιχαήλ Άγγελος - Michelangelo

Μικελάντζελο Ντι Λουντοβίκο Μπουοναρότι Σιμόνι, γνωστότερος σαν Μιχαήλ Άγγελος.
Ζωγράφος, γλύπτης, αρχιτέκτονας και ποιητής της Αναγέννησης

Γεννήθηκε το 1475 στο Καπρέζε της Ιταλίας, ένα χωριό κοντά στη Φλωρεντία, το χωρίο για να τιμήσει τον καλλιτέχνη μετονομάστηκε σε Καπρέζε Μικελάντζελο.
 Στα παιδικά του χρόνια η οικογένειά του μετακόμισε στη Φλωρεντία και στα 12 του χρόνια βρέθηκε στο εργαστήριο του Ντομένικο Γκιρλαντάγιο για τρία χρόνια και παράλληλα μαθήτευσε στη σχολή του γλύπτη Μπερτόλντο.
  Έζησε στη Φλωρεντία και στη Ρώμη. Υπήρξε επίσημος ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας του Βατικανού.
Πέθανε το 1564 στη Ρώμη όπου και ζούσε τα 30 τελευταία του χρόνια, ετάφη στη Ρώμη στην εκκλησία των Αγίων Αποστόλων κατ΄εντολή του Πάπα, ο ανιψιός του όμως έκλεψε το λείψανό του και το ενταφίασε στη Βασιλική της Santa Croce στη Φλωρεντία όπως ήταν και η επιθυμία του.
 Ο Μιχαήλ Άγγελος ευτύχησε εν ζωή να βλέπει το έργο του να έχει καθολική αναγνώριση, κάτι που τον έκανε περιζήτητο ώστε να εργάζεται  αδιάκοπα για την Ιταλική αναγέννηση στη Τέχνη.

Γλυπτική




Παναγία της Σκάλας  1491
Σπίτι Μπουοναρότι




Μάχη των Κενταύρων (1492)








Άγιος Πετρώνιος (1494)





Άγιος Πρόκλος (1494)






Βάκχος (1497)
Εθνικό Μουσείο Μπαρτζέλο στη Φλωρεντία





Πιετά (1499)
Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό




Λεπτομέρεια






Λεπτομέρεια







Άγιος Παύλος (1501-04)





Μαντόνα του Μπριζ (1501-05)





Άγιος Πέτρος (1503-04)




Μαντόνα με παιδιά (1504-05)
Μαρμάρινο ανάγλυφο στο Εθνικό Μουσείο Μπαρτζέλο στη Φλωρεντία




Δαυίδ (1504)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Φλωρεντίας 




Πίσω όψη





Λεπτομέρεια 





Η Παρθένος με το Θείο Βρέφος και τον Άγιο Ιωάννη παιδί
Βασιλική Ακαδημία στο Λονδίνο




Σκλάβοι (1513)
Μουσείο Λούβρου στο Παρίσι





Εξεγερμένος σκλάβος (1513)
Μουσείο Λούβρου στο Παρίσι




Σκλάβος που πεθαίνει (1513)




Αναστάντας Χριστός (1515)
(Πρώτη εκδοχή)



 Χριστός της Μινέρβα (1521)
Εκκλησία Σάντα Μαρίας στη Ρώμη
(η εκκλησία κτίστηκε πάνω σε ναό της Μινέρβα =Αθηνάς)




Γενειοφόρος σκλάβος  (1525-30)
Πινακοθήκη Ακαδημίας της Φλωρεντίας



Δαβίδ - Απόλλων (1530)




Σκυμμένο αγόρι (1530-33)




Η μεγαλοφυΐα της Νίκης (1532-34)
Παλάτι Βέτσιο στη Φλωρεντία



Πλαϊνή όψη




Βρούτος (1540)






Πιετά - Αποκαθήλωση (1550)
Μουσείο Καθεδρικού Ναού Φλωρεντίας


*

Τάφος των Μεδίκων στο παρεκκλήσι της Βασιλικής του Σαν Λορέντζο στη Φλωρεντία



Παρεκκλήσι των Μεδίκων (1521-33)











Παναγία των Μεδίκων με τους Αγίους Κοσμά και Δαμιανό 1521-31



Μαντόνα των Μεδίκων 1521-31



Τάφος του Τζουλιάνο των Μεδίκων 







Ημέρα




Νύχτα








Τάφος του Λορέντζο των Μεδίκων (1524-31)









Βράδυ 1524-31




Αυγή 1524-31




Λεπτομέρεια 


*


Τάφος του Πάπα Ιουλίου ΙΙ στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου στο Βίνκολι της Ρώμης

Ένα από τα προσχέδια για την όλη σύνθεση (1513)
Η παραγγελία εδόθη από τον Πάπα Ιούλιο ΙΙ το 1505 στην πορεία του χρόνου υπήρξαν αναβολές και καθυστερήσεις για οικονομικούς λόγους αλλά και την αποδημία του Πάπα με αποτέλεσμα το έργο να τελειώσει το 1545



Ο τάφος του Ιουλίου ΙΙ (1545)








Μωυσής (1515)





Η Παναγία με το Θείο Βρέφος





Λεία (1545)




*



Ζωγραφική


Τοιχογραφίες στην Καπέλα Σιξτίνα

Η Καπέλα Σιξτίνα είναι ένα παρεκκλήσι του Βατικανού. Ανεγέρθηκε από τον Πάπα Σίξτο Δ' και είναι ο χώρος όπου τελούνται διοικητικές δραστηριότητες όπως  το κονκλάβιο, η εκλογή του Πάπα κ.α.
Ο Μιχαήλ φιλοτέχνησε την οροφή δουλεύοντας περίπου 4 χρόνια αλλά ζωγράφισε και μερικές τοιχογραφίες της.


Εσωτερικό της Καπέλα Σιξτίνα






Οροφή (1508-12)





Ο Μιχαήλ Άγγελος ξεκίνησε τις οροφογραφίες το Μάιο του 1508 και τελείωσε τον Οκτώβριο του 1512. Προσπαθώντας  να ενώσει τις διαφορετικές εποχές του Χριστιανισμού η σύνθεση περιλαμβάνει σκηνές από τη Γένεση, αναφορές στους προφήτες και τις Σίβυλλες, επεισόδια από τη ζωή των προγόνων του Χριστού και διάφορες εραλδικές ή αλληγορικές μορφές.




Βιβλικές σκηνές







Ο διαχωρισμός του φωτός από το σκοτάδι






Δημιουργία του ήλιου του φεγγαριού και των πλανητών (1511)






Ο διαχωρισμός της γης από τα νερά  (1511)





Η δημιουργία του Αδάμ (1510)






Λεπτομέρεια




Λεπτομέρεια




Η δημιουργία της Εύας 




Το προπατορικό αμάρτημα και η εκδίωξη από τον κήπο της Εδέμ







Λεπτομέρεια



Η μέθη του Νώε (1509)




Ο κατακλυσμός





Η θυσία του Νώε 



*


Προφήτες



Προφήτης Ιωήλ 





Προφήτης Ησαΐας 








Προφήτης Δανιήλ






Προφήτης Ιερεμίας 





Προφήτης Ζαχαρίας






Προφήτης Εζεκιήλ






Λεπτομέρεια



Σίβυλλες




Ερυθραία Σίβυλλα 



Κυμαία Σίβυλλα 





Λιβυκή Σίβυλλα 





Δελφική Σίβυλλα 





Τοιχογραφίες στα σφαιρικά τρίγωνα στις γωνίες



Ο χάλκινος όφις 







Η τιμωρία του Αμάν










Δαβίδ και Γολιάθ




Ιουδήθ και Ολοφέρνης




Οι πρόγονοι του Χριστού

Τριγωνικά τύμπανα































Οι πρόγονοι του Χριστού

Τοξοειδή ανοίγματα του θόλου


































































Λεπτομέρεια





*



Γυμνές διακοσμητικές φιγούρες




























































Γυμνός νέος λεπτομέρεια από την Ερυθραία Σίβυλλα












































***

Η Τελική Κρίση - Δευτέρα Παρουσία


24 χρόνια μετά την εικονογράφηση της οροφής, ο Πάπας αναθέτει στο Μιχαήλ Άγγελο να ζωγραφίσει για τη Καπέλα Σιξτίνα τη "Δευτέρα Παρουσία"
Οι διαστάσεις του έργου είναι 13,7 Χ 17 μέτρα ύψος, ξεκίνησε το 1536 και τελείωσε το 1541.
Στο επάνω μέρος της σύνθεσης είναι οι Άγγελοι με τα σύμβολα του Θείου Πάθους, αμέσως από κάτω δεσπόζει ο Χριστός με την Παναγία και δίπλα τους μακάριους, αυτούς που έχουν κερδίσει την αιωνιότητα, από κάτω Άγγελοι με τις σάλπιγγες της Δευτέρας Παρουσίας έχοντας εκ δεξιών τους αυτούς που ανεβαίνουν στο Παράδεισο και εξ αριστερών τους, αυτούς που πέφτουν στη κόλαση, στη κάτω ενότητα απεικονίζεται η ανάσταση των νεκρών και η πορεία τους για τη κόλαση ή τον παράδεισο.
Όταν ολοκληρώθηκε το έργο ο καλλιτέχνης είδε τη φήμη του να φτάνει στα ουράνια, πλήθος κόσμου συνέρρεε να θαυμάσει το έργο αλλά και όλοι οι καλλιτέχνες της εποχής.
Ο επόμενος Πάπας όμως ο Παύλος Δ΄, που θεωρεί ότι η ιερά εξέταση θα πρέπει να είναι ο κριτής των πάντων, φροντίζει ώστε η Σύνοδος να αποφασίσει ότι τα γυμνά σώματα δεν αρμόζουν με το χώρο, λίγες ημέρες πριν από το θάνατο του Μιχαήλ, αναθέτει στο Ντανιέλε ντα Βολτέρα να ζωγραφίσει πάνω στα επίμαχα σημεία των γυμνών σωμάτων, κάτι που του έδωσε το παρατσούκλι βρακωτής.




Άγγελοι με τα σύμβολα του Αγίου Πάθους




Άγγελοι με τα σύμβολα του Αγίου Πάθους






Ο Ιησούς Κριτής και η Παναγία





Μακάριοι





Μακάριοι






Άγγελοι με τις σάλπιγγες της Δ. Π.





Είσοδος των καταδικασμένων στη κόλαση 






Ανάσταση νεκρών




****


Ζωγραφική







Η Παρθένος με το Χριστό και τον Άγιο Ιωάννη παιδί και αγγέλους (1497)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο






Η Αγία οικογένεια με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή βρέφος (1497)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία






Ενταφιασμός (1510)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο






Λήδα και Κύκνος (1535-60)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο




***





Προτομή της Παρθένου προφίλ με παιδί (1503-04)
Πένα και καφέ μελάνι





Μάχη στη Κασίνα  (1505)





Αβραάμ Ισαάκ Ιακώβ και Ιούδας (1511-12)
Χαρακτικό για την οροφή του παρεκκλησίου Καπέλα Σιξτίνα





Ιδανικό πρόσωπο (1512-30)






Σπουδή για παιδικό κεφάλι (1524-26)





Μελέτη για Μόνο για κολασμένους - Η κολασμένη ψυχή  (1525)






Αλληγορικό  κεφάλι (1530)





Ιδανικό κεφάλι γυναίκας (1525)





Andrea Quaratesi (1530-32)
Μαύρη κιμωλία
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο






Ανάσταση (1531-32)






Καθισμένη γυμνή φιγούρα (1531-35)
Μαύρη κιμωλία





Η τιμωρία του τιτάνα Τιτυό (1532)







Μαντόνα και παιδί και ο Άγιος Ιωάννης βρέφος (1533)
Μαύρη κιμωλίας





Η πτώση του Φαέθοντα (1533)
Πύργος του Ουίνδσορ, Βασιλική Βιβλιοθήκη







Το όνειρο της ανθρώπινης ζωής (1533)





Μελέτη για τον Αναστάντα Χριστό (1532-34)







Κλεοπάτρα (1533-34)





Κεφάλι γυναίκας (1540-43)





Χριστός στο Σταυρό (1541)





Θεοφάνια (1550-53)






Η αρπαγή του Γανυμήδη (1553)







2 σχόλια:

Roadartist είπε...

Αριστουργήματα.

αθεόφοβος είπε...

Στο ποστ μου Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ εξηγώ τι σημαίνουν τα κέρατα στο άγαλμα του Μωυσή στην εκκλησία San Pietro in Vincoli
http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2009/10/blog-post_13.html

Αναγνώστες